جهت تبلیغات در پرشین فروم کلیک کنید

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 6 , از مجموع 6

موضوع: نیسان تینا - مشخصات فنی + عکس

  1. #1
    Tereza
    Guest

    پیش فرض نیسان تینا - مشخصات فنی + عکس



    مدل:
    2011 - فول آپشن شرکتی

    مشخصات موتور و دنده:
    شش سیلندر 2500 سی سی - CVT اتوماتیک - 24 سوپاپ

    امکانات :
    فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم برقی در عمق و ارتفاع - زیر سیگاری با طراحی جدید - محافظ گل و لای عقب و جلو - شیشه های برقی چهار درب - سیستم صوتی با هشت بلندگو و ورودی iPod و AUX و قابلیت کنترل از روی فرمان و چنجر 6 تایی و قابلیت پخش mp3 - سیستم تهویه هوای اتوماتیک دوگانه - طراحی چراغ سقف به شکل خطی - آینه های بغل با راهنما - کمک فنرهای گازی - کروز کنترل خودکار - - شیشه های مجهز به سیستم کاهش نور آفتاب - کامپیوتر سفری Trip Computer

    امکانات ویژه :
    رینگ 17 اینچی - صندلیهای راننده و سرنشین جلو با تنظیم الکتریکی در 10 جهت (4 جهت برای سرنشین) - 2حافظه برای صندلی راننده ، آینه ها و فرمان - دارای دو سانروف - سیستم کنترل پایداری ESP - سیستم ضد قفل ترمز ABS - سیستم کمکی ترمز BAS - صندلی و تودوزی چرم ( درب و کنسول ) - سنسور پارک عقب - فرمان و دسته دنده چوب و چرم - آینه الکتروکرومیک - آینه های جانبی برقی تاشو با گرمکن و راهنما و تغییر زاویه هنگام پارک - روشنایی خودکار چراغهای جلو - گرمکن صندلی جلو - چراغ زنون - پرده عقب الکتریکی با جمع شوندگی خودکار هنگام پارک - برف پاک کن حساس به باران - DVD چنجر و نویگیشن - سقف پاناروما - شیشه شور چراغ های جلو


    قیمت در نمایندگی های پارس خودرو در ابتدای سال 90: 620,000,000 میلیون ریال

  2. 4 کاربر برای این پست سودمند از Tereza عزیز تشکر کرده اند:


  3. #2
    Tereza
    Guest

    پیش فرض




    مدل
    Nissan Teana


    کلاس خودرو
    سواری

    گیربکس
    CVT گیبربکس اتوماتیک

    محور محرک
    جلو

    تعداد و آرایش سیلندر/سوپاپ
    V6/24

    حجم موتور (سی سی)
    2500

    قدرت (اسب بخار)
    134/6000

    گشتاور (نیوتن متر/دور در دقیقه)
    232.0

    طول/عرض/ارتفاع (میلی متر)
    4850/1795/1475

    فاصله دو چرخ جلو/ دو محور (میلی متر)
    2775

    وزن خالص (کیلوگرم)
    1521

    مصرف شهری (لیتر در صد کیلومتر)
    100/9.9

    نوع سوخت
    بنزین

    حجم مخزن سوخت (لیتر)
    70

  4. 6 کاربر برای این پست سودمند از Tereza عزیز تشکر کرده اند:


  5. #3
    Tereza
    Guest

    پیش فرض

    معرفی جامعی از نیسان تینا :





    معرفی نیسان تینا ، محصول جدید پارس خودرو

    خوش نامی برند نیسان در ایران و از دریچه ی پارس خودرو بر هیچ کس پوشیده نیست. شرکت نیسان این موفقیت در جذب نگاه های مردم ایران را مدیون خودرو موفق خود در سر تا سر جهان و ایران یعنی ماکسیما است. ماکسیما هر چند پیشینه ای طولانی دارد و مدت زیادی است که در ایران تولید می شود ، اما همچنان و علی رقم سن بالایش نسبت به دیگر لوکس های هم کلاسش طرفداران خاص و متعصب خود را دارد . شرکت پارس خودرو ، مدتی قبل و طی یک مراسم رونمایی جانشین ماکسیما را معرفی کرد ، نیسان تینا .

    تی ینا ، محصول سال 2003 نیسان ژاپن است. این خودرو به عنوان جایگزین نیسان سفیرو به خط تولید های نیسان راه یافت و پس از آن هم شانه ی نیسان ماکسیما در جهان و با استفاده از پلت فرم نسل جدید نیسان ماکسیما که مهد تولید آن در آمریکاست ، کشور ها و قاره ها را یکی پس از دیگری فتح کرد .

    تینا یا تی ینا ؟ :

    نام انگلیسی این محصول نیسان teana است که تی ینا تلفظ می شود اما با معرفی این خودرو توسط پارس خودرو ، شرکت پارس خودرو تصمیم گرفت تا جهت سهولت در تلفظ نام این خودرو و فارسی تر شدن این نام ، آن را به تینا تغییر دهد .

    لازم به ذکر است تینا به دلیل اشتراکات مختلف با نیسان سفیرو ( نسل قبلی این خودرو ) و نیسان ماکسیمای نسل جدید ، در جهان با نام های ماکسیما و سفیرو نیز به فروش می رسد .

    نسل اول ، آغاز جهانگردی نیسان با تینا :

    نسل اول تینا در سال 2003 برای نخستین بار با استفاده از پلت فرم مشترک بین نیسان ماکسیما ، آلتیما و پرسیج به بازار ژاپن راه یافت و پس از آن به سنگاپور رفت . تینا در ابتدا از سه تنوع پیشرانه 2.3 ، 3.5 و 2 لیتری استفاده می کرد و در تمامی تیپ ها از گیربکس اتوماتیک بهره می برد . این نسل از تینا در 4 تیپ عرضه می شد و عمده تمرکز این تیپ ها روی موتور 2.3 لیتری تینا بودند . پس از آن به عنوان دومین مقصد برای تولید تینا در چین ، پاکستان و تایوان به مرحله مونتاژ رسید . چیزی نگذشت که پای تینا به کشور هایی نظیر هند ، روسیه ، اوکراین ، نیوزیلند و استرالیا نیز باز شد . پس از طی یک دوره ی جهانگردی برای تینا که در این مدت توانسته بود به بعضی از بازارهای اروپا نیز راه پیدا کند زمان تغییر فرا رسیده بود . نسل نخست تینا تا سال 2008 تولید شد و در طول این مدت توانست رقیب سر سختی برای خودرو هایی همچون تویوتا کمری ، اوریون و هوندا آکرود باشد .

    نسل جدید تینا ، جانشین ماکسیما در ایران :

    نمایشگاه پکن در سال 2008 بهترین فرصت برای معرفی نسل جدید نیسان تینا بود . تینا جدید همچنان از پلت فرم مشترک با ماکسیما و آلتیما بهره می برد ولی در عوض پیشرانه های 3.5 و 2.5 لیتری V6 به علاوه ی پیشرانه ی سابق 2 لیتری با توان بیش تر نسبت به نسل قبلی زیر کاپوت آن قرار گرفته اند.


    طراحی :

    این خودرو در کلاس D قرار دارد و در رده خودرو های سدان سایز بزرگ قرار می گیرد . تینا حدود 4.8 متر طول دارد و از طراحی جذاب ، به روز و لوکسی بهره می برد .
    نمای جلو خودرو با استفاده از چراغ های یک تکه کشیده و جلوپنجره ی بزرگ بیننده را خیره می کند . طراحی کشیده چراغ جلو این خودرو بیش تر تصورات ذهنی بیننده را به سمت مدل 350Z نیسان که یکی از موفقیت خودرو های اسپورت نیسان است می برد ، حال طراحی کشیده به سمت بالای آن خودرو اسپورت را با کمی دستکاری می توان به طرحی جذاب ، لوکس و دل ربا مانند چراغ های جلو تینا تبدیل کرد . نمای جانبی خودرو با یک شکستگی سر تاسر خودرو که تا زیر چراغ عقب در نمای کناری ادامه دارد پیگیری می شود و این شکستگی که نمای روی درب ها را روشن تر جلوه می دهد به نوعی در حجیم تر و خانوادگی تر شنان دادن طراحی خودرو موثر است . طراحی نمای عقب خودرو نیز با چراغ های بزرگ و با استفاده از LED تکمیل می شود.

    بررسی فنی :

    نیسان تینا در مدل 2008 ، همانگونه که اشاره شد از سه پیشرانه 3.5 ، 2.5 و 2 لیتری بهره می برد . شرکت پارس خودرو بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تصمیم دارد تا این خودرو را با پیشرانه 2.5 لیتری V6 راهی خیابان های ایران کند .

    پیشرانه تینا از نوع V6 DOHC مجهز به 6 سیلندر و 24 سوپاپ است ، حجم دقیق این موتور 2496 سی سی است و توان تولید حداکثر قدرت 182 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه را داراست و حداکثر گشتاور آن در 4400 دور در دقیقه به 232 نیوتون متر می رسد . تینا برای انتقال قدرت به چرخ های جلو از گیربکس CVT که از دستاورد های خود شرکت نیسان محسوب می شود استفاده می کند ، استفاده از این گیربکس به عنوان یکی از بزرگترین مزیت ها برای کارآیی مناسب و قدرتمند تینا محسوب می شود .
    تینا 1.5 تنی شتاب صفر تا صدی معادل 9.8 ثانیه دارد ، این عدد در مقایسه با وزن خودرو یادآور شتاب معروف نیسان ماکسیما است .
    نیسان تینا از سیستم تعلیق قدرتمندی بهره می برد . این سیستم در جلو از نوع مستقل و در عقب مدل چند محوره است

    سیستم فرمان دهی خودرو با توجه به سیستم کنترل نرمی و سفتی فرمان با توجه به سرعت ، می تواند در تمامی وضعیت ها قدرت کنترل مناسبی را برای راننده فراهم کند ، این سیستم به این منظور مورد استفاده قرار می گیرد که در سرعت های بالا استفاده از فرمان هیدرولیک با نرمی زیاد می تواند موجب انحراف یکباره خودرو شود و استفاده از سیستم حساسیت به سرعت می تواند امنیت و راحتی کاملی را برای راننده از جهت کنترل این لوکس 1.5 تنی را فراهم آورد
    نیسان تینا از نظر ایمنی علاوه بر دارا بودن بدنه ای مستحکم و دریافت 5 ستاره امنیت از موسسه EuroNCAP و در یافت گواهی استاندارد بودن امنیت در زمینه های گوناگون تصادف از جلو ، طرفین و عقب و امنیت تصادف برای عابران پیاده از سیستم های ترمز ضد قفل ( ABS ) و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز ( EBD ) سود می برد ، علاوه بر این موارد سیستم ترمز عقب و جلوی تینا از نوع دیسکی می باشند که در جلو از نوع تهویه شونده است .. سیستم ترمز دستی تینا نیز به صورت کنترل با پا است .

    ظرفیت باک لوکس خانوادگی نیسان 70 لیتر و مصرف آن به طور متوسط 9.9 لیتر در 100 کیلومتر است . مصرف 9.9 لیتری تینا در مقایسه با بسیاری از رقبای لوکسش در بازار قابل قبول است و حتی عددی رقابتی برای رقیب کم مصرفش یعنی تویوتا اوریون محسوب می شود .

    عرضه تینا در دو تیپ XL و XV :

    نیسان تینا در ایران در دو تیپ XL و XV عرضه خواهد شد ، در بررسی ساده ی مشخصات فنی این دوتیپ به جز وزن با یکدیگر از نظر پیشرانه ، سیستم های ترمز گیری و در کل سیستم های فنی تفاوت چندانی ندارند و تنها به علت نصب برخی آپشن های بیش تر روی مدل XV وزن این تیپ به 1533 کیلوگرم می رسد ، این در حالی است که مدل XL 1521 کیلوگرم وزن دارد .

    هر دو تیپ از نظر فنی شرایط یکسانی دارند که در بخش بررسی فنی به آن ها اشاره شد . حال به بررسی امکانات اعلام شده توسط پارس خودرو برای دو تیپ مورد نظر خواهیم پرداخت :

    تیپ XL در نخستین گام و در بحث امنیت مجهز به کیسه های هوای جلو و جانبی است . علاوه بر این مورد از سیستم های کنترل سرعت ، کامپیوتر سفری ، چراغ عقب LED و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با قابلیت تنظیم جداگانه دمای راننده و سرنشین جلو بهره می برد .


    تیپ XV که مدل کامل تینا محسوب می شود شامل تمامی امکانات ارائه شده برای تینا می شود . کیسه های هوای جلو ، جانبی و پرده ای برای امنیت ، سیستم کنترل دینامیکی خودرو VDC ، سیستم کنترل سرعت ، کامپیوتر سفری ، سقف سان روف ، صندلی با حالت تنظیم حافظه دار ، چراغ عقب LED و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با قابلیت تنظیم دما .

    علاوه بر موارد اشاره شده در بالا ، تینا از امکانات دیگری نظیر قابلیت تنظیم ارتفاع چراغ جلو ، آینه های جانبی همراه با گرم کن و سیستم کنترل گشتاور بهره می برد .
    در بررسی این دو مدل متوجه می شویم که تفاوت محسوسی بین دو تیپ از نظر مشخصات فنی وجود ندارد اما تیپ XL با دارا نبودن امکاناتی همچون سیستم VDC ، صندلی با حالت تنظیم حافظه دار هر چند امکانات آن چنان قابل توجهی را از دست نداده است اما کمی از یک خودرو لوکس فاصله دارد و تنها می توان به طراحی جذاب داخلی و خارجی و پیشرانه و کارآیی قدرتمند آن بهره برد که این تلفیق در کنار برند نیسان مطممئنا خودرویی کارآمد و قدرتمند را خواهند ساخت .

  6. 4 کاربر برای این پست سودمند از Tereza عزیز تشکر کرده اند:


  7. #4
    Tereza
    Guest

    پیش فرض










  8. 5 کاربر برای این پست سودمند از Tereza عزیز تشکر کرده اند:


  9. #5

    پیش فرض

    خانمی مدیریتتونو تبریک گفتیم...
    ولی یه روزی یه لطفی کنید ووقتی رو برای شرح بیشتر در رابطه با حجم موتور(سی سی) واسب بخار .. و......(کلا مشخصاتی که هر اتومبیل داره .وفنی)بدهید ممنون میشیم
    این اسب بخار که میگن همونیه که تو درسا خوندیم؟؟
    ..مراقب من باش/
    ..از
    ...من فقط تو مانده ای...

  10. 2 کاربر برای این پست سودمند از rasa1 عزیز تشکر کرده اند:


  11. #6
    Tereza
    Guest

    پیش فرض

    نقل قول:
    لینک و متن درون کدها فقط برای کسانی که ثبت نام کرده اند قابل مشاهده است لطفا وارد شوید OR ثبت نام کنید.

    ممنون
    بله حتماً

  12. یک کاربر برای این پست سودمند از Tereza عزیز تشکر کرده اند:


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. تم تیم منچستر یونایتد+ تیم چلسی Theme
    توسط Vahid در انجمن درخواست برنامه های کاربردی
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: 04-06-09, 18:01
  2. پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: 25-03-09, 08:24
  3. خرید لیسانس ویبولتین و یک مشکل
    توسط Mestersat در انجمن vBulletin
    پاسخ ها: 8
    آخرين نوشته: 17-03-09, 08:31
  4. پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: 28-07-08, 17:07

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •