جهت تبلیغات در پرشین فروم کلیک کنید

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 10

موضوع: سرويس و تعمير موتور سيكلت هوندا ( 125 يا Cg110 )

  1. #1

    پیش فرض سرويس و تعمير موتور سيكلت هوندا ( 125 يا Cg110 )

    سلام

    در این جستار ( تاپیک ) در مورد سرویس و تعمیر موتورسیکلت هوندا 125 توضیح خواهیم داد.
    برخی مطالب از سایت سرویسکار گرد آوری شده است. در برخی موارد هم با توجه به تجربیات اینجانب مطالبی ذکر خواهد شد.

    با سپاس
    xantia

    غلط است اینکه گویند دل به دل راه دارد

    دل من زغصه خون شد دل تو خبر ندارد ...


  2. 5 کاربر برای این پست سودمند از xantia عزیز تشکر کرده اند:


  3. #2

    پیش فرض

    سرويس و نگهداری:به منظور كاركرد صحيح و بهتر موتوسيكلت لازم است مراقبت های زير را در فواصل معين( كه در جدول به آن ها اشاره شده) انجام داد:

    تعویض روغن موتور، تمیز کردن صافی روغن، تنظیم و بررسی لقی سوپاپ ها،بررسی و تنظیم شمع، بررسی و تنظیم پلاتین و یا تنظیم تریستور روی میدان برق در مرحله اولیه نو بودن موتورسیکلت 500 کیلومتر اول و در مراحل بعدی بسته به استفاده موتور سیکلت در شرایط استاندارد هر 500 کیلومتر می باشد.

    تمیز کردن صافی هوا در موتور سیکلت هر 30000 کیلومتر می باشد.

    تنظیم و روغن کاری سیم کلاچ و ترمز ها هر 5000 کیلومتر می باشد.

    آچار کشی قطعات موتور و متعلقات آن در مرحله اولیه 1000 کیلومتر اول و پس از آن هر 50000 کیلومتر می باشد.
    تعویض شمع ها در شرایط استاندارد هر 60000 تا 80000 کیلومتر بسته به نوع استفاده متغیر است.



    جدول سرويس موتور به ازاي مسافت طي شده:
    ویرایش توسط xantia : 07-06-07 در ساعت 00:09
    غلط است اینکه گویند دل به دل راه دارد

    دل من زغصه خون شد دل تو خبر ندارد ...


  4. 3 کاربر برای این پست سودمند از xantia عزیز تشکر کرده اند:


  5. #3

    پیش فرض

    اندازه گیری روغن و تعویض آن

    ابتدا موتور را در جای مسطحی به صورت کاملا استاده قرار می دهیم. سپس میله اندازه گیر و یا در محل روغن نما سطح روغن درون موتور را اندازه می گیریم. در هر دوحالت بیشترین حد بر روی خط انتها از پایین می باشد. در حد میان دو خط حالت متوسط و کمترین حد هم بر روی خط پا یینی است .

    در موتور سیکلت های مدل 73 به پایین دو پیچ برای تخلیه روغن موجود است. یکی در زیر و دیگری بغل موتور دقیقا کنار نوک پای سمت چپ اما در موتور های سال 74 به بعد از نوع هوندا همگی داری یک پیچ بغل که حاوی فیلتر روغن نیز می باشد هستند. برای تخلیه در هر دوحالت موتور گرم به نحوی که روغ درون آن سیال باشد قرار می دهیم و سپس یکی از پیچ ها را باز می کنیم و صبر میکنیم تا روغن کاملا تخلیه شود. سپس از روغن مناسبی به میزان کافی استفاده می کنیم. برای نوع هوندا 125 سی سی مقدار روغن مجاز حدود 900 سی سی می باشد.
    غلط است اینکه گویند دل به دل راه دارد

    دل من زغصه خون شد دل تو خبر ندارد ...


  6. 4 کاربر برای این پست سودمند از xantia عزیز تشکر کرده اند:


  7. #4

    پیش فرض تنظم كاربراتور

    سلام از اساتيد ميخوام اگه ميشه راجع به تنظيم دقيق كاربراتور سي جي 125 مطالبي بزارند

    با تشكر

  8. #5

    پیش فرض

    نقل قول:
    لینک و متن درون کدها فقط برای کسانی که ثبت نام کرده اند قابل مشاهده است لطفا وارد شوید OR ثبت نام کنید.

    1. کاربراتور را وقتی باز می کنی باید داخل پیستون سوزنی باشد که ریگلاز داشته باشد وقتی ریگلاژ را به ترف بالا بگذاریم باعث می شود مصرف موتور 25% کاهش یابد. شایدموتور کمی شتاب کم کند ولی مصرف کم می شود وبلعکس اگر به طرف پایین 25% مصرف بالا وشتاب بیشتر میشود. اگر می خواهید شتاب موتور بیشتر شود داخل هواکش فیلتر را بیرون آورید. اگر موتور را با آب کارواش کردید و موتور روشن نشد یا بد کار کرد یا در سرشعم یا فیش دیود آب خوده یا این که داخل کاربراتور آب رفته که باید پیچ پایین کاسه کاربراتور را باز کرد تا آب خارج شود. در بعضی مواقع آشغال وزنگ زدگی داخل باک باعث می شود کاربراتور کثیف شود و بد کار کند باید کاربراتور را باز کرده ونیپل ژیگلر را باز کرده وباید سوراخ های ریز را تمیز کرده ومجددا بسته شود. اگر کاربراتور موتور شما فلوت میکند(یعنی خود به خود از زیر کاربراتور بنزین می ریزد) دو دلیل دارد ... 1-تسمت پایین کاربراتور کثیف شده.2-شناور باید باز شود وقسمت پایین که مثل سوزن میباشد بایت تعویض شود. وقتی سوار موتر باشید موتور خوب کار میکند و بعد از 2 یا 5 دقیقه موتور بد کار کند یا خاموش شود علت کاربراتور نیت کمبود بنزین به کاربراتور می ابشد که به دلیل نرسیدن کثیف بود یا خرابی شیر بنزین می باشد. ای را بدان که وقتی کاربراتور خراب باشد همیشه بد کار میکند ودلیل از قسمت برق موتر نیست. (امیدوارم که توضیحاتمان به کار شما آید) ... (مهدی و افشین )

  9. یک کاربر برای این پست سودمند از afshin155 عزیز تشکر کرده اند:


  10. #6
    عضو جدید سایت
    تاریخ عضویت
    May 2013
    محل سکونت
    خوروبيابانك
    نوشته ها
    2
    Thanked: 1

    پیش فرض

    سلام
    ميخواستم بدونم د ر موتورهاي جد يد يك قطعه بهش اضافه شد ه ويك لوله از سيلند ر بهش وصله وتوسط يك شلنگ به رابط كاربراتورمتصل شد ه اسم اون قطعه چيه؟

  11. یک کاربر برای این پست سودمند از dj-majid عزیز تشکر کرده اند:


  12. #7

    پیش فرض

    وقتی کلاچ رو می گیرم تا مثلا از یه دست انداز رد کنم موتور خاموش می شه .عیبش چیه ؟ تا حالا پیش چند تا موتور ساز بردم اما سر در نیاوردن و هر دفعه کلی پول گرفتن .

  13. #8

    پیش فرض

    نقل قول:
    لینک و متن درون کدها فقط برای کسانی که ثبت نام کرده اند قابل مشاهده است لطفا وارد شوید OR ثبت نام کنید.


    یکم زیاد توضیح بده

  14. یک کاربر برای این پست سودمند از mon sun عزیز تشکر کرده اند:


  15. #9

    پیش فرض

    شما در مورد ایراد کلاچ رو که ول میکنین خاموش میشه واضحتر بگین تا کمکتون کنم

  16. یک کاربر برای این پست سودمند از mon sun عزیز تشکر کرده اند:


  17. #10

    پیش فرض

    نقل قول:
    لینک و متن درون کدها فقط برای کسانی که ثبت نام کرده اند قابل مشاهده است لطفا وارد شوید OR ثبت نام کنید.

    سلام
    این ۲ سوال بنده را نیز پاسخ بدید :
    ۱ - موتو در حالت دنده معکوس کُپ میکنه و خواموش میشه علت چیه
    ۲ - پیچ تنظیم هوای کاربراتون چند دور باید باز باشد ؟ ( در حالت استاندارد)
    البته میدونم تاپیک قدیمیه ولی اگر دوستان اطلاعاتی دارن یا اگر دوستان قدیمی این تاپیک هنوز حضور دارن جواب بدن .

  18. یک کاربر برای این پست سودمند از R4min عزیز تشکر کرده اند:


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •