جهت تبلیغات در پرشین فروم کلیک کنید

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 2 , از مجموع 2

موضوع: كاهش چربي‌هاي اضافي شكم

  1. #1
    همکار سابق sogol آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jul 2007
    محل سکونت
    زیر آسمون کبود
    نوشته ها
    9,807
    Thanked: 28154

    پیش فرض كاهش چربي‌هاي اضافي شكم

    كاهش چربي‌هاي اضافي شكم
    كوچك كردن شكم نياز به وقت و حوصله زيادي دارد، بخصوص اگر نقاطي از شكم نسبت به كاهش چربي مقاوم باشند و به ‌راحتي لاغر نشوند.
    ناحيه ي پايين شكم و پهلوها دو قسمتي هستند كه با ورزش و رژيم غذايي به سختي لاغر مي‌شوند. بعضي افراد روزهاي متمادي از جديدترين وسايل لاغري شكم استفاده مي‌كنند، در حاليكه هيچ‌كدام از اين روش‌ها براي لاغر كردن شكم موثر نيست.
    تنها يك شيوه مفيد براي لاغر كردن نقاط مقاوم به لاغري وجود دارد كه به شرح زير است:

    اجراي يك رژيم صحيح و علمي + انجام ورزش‌هاي هوازي+ حركات ورزشي مربوط به شكم+ بلند كردن وزنه.
    اولين چيزي كه بايد بدانيد اين است كه لاغر كردن فقط يك قسمت از بدن غيرممكن است. با رژيم و ورزش، كاهش چربي طبق يك قاعده كلي صورت مي‌گيرد و تمام قسمت‌هاي بدن لاغر مي‌شوند و قسمتي از بدن كه سريع‌تر چاق مي‌شود، به ‌همان نسبت ديرتر از ساير قسمت‌هاي بدن لاغرمي‌شود. اين مسئله به ساختمان ژنتيكي افرد مربوط است؛ مثل رنگ چشم، رنگ مو و...، يعني نمي‌توان آن را تغيير داد. مثلاً در يك فرد ران‌ها چاق‌‌تر از ساير قسمت‌ها و در فرد ديگري باسن چاق تر است و هنگام لاغر شدن اين قسمت‌ها ديرتر لاغر مي‌شوند.
    در خانم‌ها نقاطي از بدن كه نسبت به كاهش وزن مقاوم هستند شامل باسن، ران و كمر است. در آقايان قسمت پاييني شكم و پهلوهاست.
    بعضي افراد چاق تصور مي‌كنند با انجام ورزش‌هاي مخصوص يك ناحيه از بدن و بدون رژيم غذايي، مي‌توانند آن قسمت را لاغر كنند. به همين دليل براي لاغر كردن شكم، هر روز تمرينات ورزشي مخصوص اين قسمت را انجام مي‌دهند، ولي با اين كار فقط عضلات شكم را قوي مي‌كنند، در حاليكه مقدار چربي آن تغييري نمي‌كند.
    بهترين راه براي سوزاندن چربي شكم انجام ورزش‌هاي هوازي است. ورزش‌هاي هوازي مثل پياد‌ه‌روي، دويدن، دوچرخه‌سواري، شنا و كوهنوردي مقدار زيادي از چربي‌هاي بدن را مي‌سوزانند. ولي بيشتر افراد خيلي زود از انجام اين ورزش‌ها خسته مي‌شوند و آن را رها مي‌كنند. 10 دقيقه اول ورزش، گليكوژن (ذخيره قندي در كبد) بدن مي‌سوزد. اگر فقط 20 دقيقه ورزش كنيد، نيمي از عمل سوزاندن چربي را انجام داده‌ايد كه براي حفظ سلامتي قلب خوب است، ولي چربي زيادي از بين نمي‌رود، زيرا تا وقتي‌كه كاملاً ذخاير گليكوژني كبد از بين نرود، چربي زيادي نمي‌سوزد. بنابراين براي از بين بردن چربي شكم،4-3 بار در هفته و هر بار بايد 30 تا 60 دقيقه پشت سرهم ورزش هوازي را انجام دهيد. مثلاً يك ساعت در روز پياده‌روي كنيد. البته اين پياده‌‌روي بايد به قصد ورزش باشد نه تفريح، مثلاً براي ديدن ويترين مغازه ها يا خريد چيزي نباشد كه مجبور شويد بين پياده‌روي خود بايستيد.

    براي از بين بردن چربي شكم،4-3 بار در هفته و هر بار بايد 30 تا 60 دقيقه پشت سرهم ورزش هوازي را انجام دهيد. مثلاً يك ساعت در روز پياده‌روي كنيد.

    البته انجام ورزش، بدون رژيم غذايي نتيجه ي لازم را نخواهد داد. افراد چاقي كه مي‌خواهند شكم خود را لاغر كنند، علاوه بر ورزش بايد رژيم غذايي هم داشته باشند. ولي افرادي كه وزن مناسبي دارند و فقط شكم‌شان چاق است، بايد با ورزش شكم خود را لاغر كنند.
    اگر مقدار كالري دريافتي شما بيش از كالري باشد كه مي‌سوزانيد، حتي با ورزش هم، چربي‌ها‌ي زائد آب نمي‌شوند. شما مي‌توانيد بجاي 2يا 3 وعده غذايي در روز، 5 وعده غذايي كوچك بخوريد، يعني غذاي خود را به جاي 3 وعده خود را در 5 وعده تقسيم كنيد، ولي پرخوري نكنيد. بيشتر، مواد غذايي طبيعي كم‌چربي و كم‌شيرين را مصرف كنيد مثل ميوه، سبزي، نان سبوس‌‌دار، شير و لبنيات كم‌چربي و گوشت كم‌چربي. مصرف مواد نشاسته‌اي را كاهش دهيد.
    اگر رژيم غذايي اصولي و علمي نباشد، باعث كاهش آب بدن مي‌شود و بعد از توقف رژيم، وزن كاهش يافته دوباره برمي‌گردد.

    در صورت وجود چربي اضافي در بدنتان بايد ورزش كنيد و رژيم غذايي صحيح و علمي را براي از بين بردن سلول‌هاي چربي انتخاب كنيد، در غير اين صورت راه‌‌هاي ديگر موجب كاهش آب بدن مي شوند و بعد از توقف رژيم غذايي، وزن كاهش يافته دوباره برمي‌گردد.

    عقيده غلط ديگر اين است كه گفته مي‌شود براي لاغر كردن شكم بنشينيد و پاي خود را بلند كنيد. با اين ورزش، عضلات باسن و ران تقويت مي‌شوند و براي شكم هيچ فايده‌اي ندارد. همچنين تمرين‌هايي مثل صاف نشستن و پاها را به سمت بالا بلند كردن كشش بسياري را در قسمت كمر ايجاد مي كند كه يكي از رايج‌ترين دلايل كمردرد است.

    يكي از تمرينات بي‌خطر و از روش‌هاي موثر براي لاغر كردن شكم، ورزش دراز نشست و استفاده از دستگاه‌هاي ورزشي مناسب است.
    آخرين جزء برنامه ي كاهش چربي شكم، تمرينات ورزشي قدرتي است. بايستي هنگام ورزش كل بدن را در نظر بگيريم، نه فقط يك قسمت از آن را. تمرين بر روي يك عضله ي خاص ، بدون در نظر گرفتن سايرعضلات، باعث عدم تعادل در عضلات و بروز عوارضي در بدن مي شود. مثلا اگر براي كاهش چربي شكم، ورزش دراز و نشست را به شيوه ي غلط انجام دهيد، فشار زيادي به كمرتان وارد شده و آن را دچار آسيب خواهد كرد. شيوه ي صحيح انجام دراز و نشست و ساير ورزش هاي مربوط به شكم در مطلب" چگونه چربي هاي زائد شكم را از بين ببريم؟" وجود دارد كه لينك آن در پايين صفحه است.
    بسياري از افراد تصور مي كنند كه براي كاهش وزن فقط بايد ورزش هاي استقامتي (هوازي) را انجام دهند و بعد از لاغر شدن ورزش هاي قدرتي ( بي هوازي) را اجرا كنند. ورزش هاي بي هوازي داراي مدت كوتاه و شدت زياد هستند؛ مثل دوي سرعت، وزنه برداري.
    هر چند كه بلند كردن وزنه يك ورزش بي هوازي است و گليكوژن بدن بيشتر از چربي در اين فرآيند مي‌سوزد، ولي اينگونه تمرينات قدرتي باعث افزايش حجم عضلات (توده ي بدون چربي بدن) و در نتيجه افزايش سوخت و ساز ميشود. هر چه ميزان سوخت و ساز در بدن سريع‌تر باشد، چربي بيشتري نيز خواهيد سوزاند.
    لذا در يك برنامه ي كامل بايد هم ورزش‌هاي هوازي و هم ورزش هاي قدرتي(بي هوازي) مثل بلند كردن وزنه را در نظر گرفت.
    قبل از هر گونه اقدام اساسي راهنمايي‌هاي زير را در نظر بگيريد.
    از بين بردن چربي شكم كار ساده‌اي نيست، اما اگر روش صحيح آن را بدانيد ساده است.


    براي لاغر كردن شكم به توصيه هاي زير عمل كنيد:

    1- آب كردن چربي فرآيندي وقت‌گير است، بنابراين از همين حالا دست به كار شويد! صبور باشيد و انتظار نداشته باشيد كه يك شبه لاغر شويد.
    2- چربي هاي اضافي ناحيه ي شكم را با تمرينات ورزشي هوازي بسوزانيد، در غير اين صورت تغييري مشاهده نخواهيد كرد.
    3- از تمرينات مناسب براي ناحيه شكم مانند دراز و نشست استفاده كنيد و از تمرينات ورزشي مخصوص باسن خودداري كنيد.
    4- غذاهاي طبيعي، كم چرب و كم قند و كم كالري را به ميزان كم در طول روز مصرف كنيد. از مصرف تنقلات شيرين و غذاهاي چرب خودداري كنيد. همچنين مواد نشاسته اي مثل مصرف نان، برنج، ماكاروني، كيك و شيريني و بيسكوييت را كاهش دهيد.
    5- با وزنه تمرين كنيد و تنها به يك ناحيه از شكم متمركز نشويد، بلكه كل بدن را در نظر بگيريد.


    بـــه يــــــزدان كه گـــرمـــــــــا خــــــــــــــــــــــرد داشتيم
    كجـا ايـــــــــــــن ســــــــرانجــــــــــــ ام بـــــــــــد داشتيم


    Link URL:
    لینک و متن درون کدها فقط برای کسانی که ثبت نام کرده اند قابل مشاهده است لطفا وارد شوید OR ثبت نام کنید.


    Link URL:
    لینک و متن درون کدها فقط برای کسانی که ثبت نام کرده اند قابل مشاهده است لطفا وارد شوید OR ثبت نام کنید.





  2. 3 کاربر برای این پست سودمند از sogol عزیز تشکر کرده اند:


  3. #2
    استاد ادب
    تاریخ عضویت
    Oct 2006
    محل سکونت
    حاشيه درياي خزر
    نوشته ها
    1,595
    Thanked: 7425

    پیش فرض

    دستت درد نكنه ولي چرا اين مطلبو تو انجمن بانوان قرارش دادي؟عكساش كه عكس مردونه است!نكنه ميخواي خانما رو با آقايون دربندازي؟

  4. 3 کاربر برای این پست سودمند از IRAN77 عزیز تشکر کرده اند:


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •